
Zdjęcia, dobra zabawa i promocja – rzecz o fotobudkach
Pamiętacie post Uśmiech proszę! O promocyjnej sile zdjęć? Wciąż uważam, że nie ma lepszej promocji niż zadowolony i uśmiechnięty klient na zdjęciu 🙂 Zapraszam na drugi z cyklu postów o tym jak wykorzystać zdjęcia w promocji i komunikacji z użytkownikiem. Tym razem – rzecz o fotobudkach. Idea fotobudek jest prosta – dobra zabawa uwieczniona na zdjęciu. Spotykamy je często na rodzinnych wydarzeniach np. weselach, urodzinach, ale również podczas różnego rodzaju eventów. Co stoi na przeszkodzie, żeby taka fotobudka uświetniła (i rozpromowała!) przygotowane przez nas wydarzenie?
1. Fotobudka DIY
Czasem wystarczy aparat fotogaficzny, odpowiednio dobrane tło (tą funkcję może pełnić np. roll up instytucji w której pracujemy, współorganizatora czy partnera naszego wydarzenia) oraz gadżety i fotobudka gotowa! Samo wykonanie gadżetów też nie jest trudne – mogą to być hasła wydrukowane na grubszym papierze, korona, wąsy czy krawat przygotowane z tektury itd. Ważne żeby zadać sobie pytanie jaki jest cel naszego fotobudkowego eventu i dobrać gadżety zgodnie z tematyką.
Nieco bardziej zaawansowaną wersją fotobudki DIY jest taka, która ma formę roll upu, z miejscem na twarz osoby fotografowanej i w której robimy sobie zdjęcia „w roli” jakiejś postaci. Tutaj przyda się pomoc osób utalentowanych plastycznie czy majsterkowiczów, którzy przygotują „postacie” do naszej fotobudki. Jestem pewna, że w każdym zespole znajdą się takie osoby 🙂 Przykładem działania o którym piszę jest akcja „Narodowe czytanie – Sienkiewicz w Jaśle!”, przygotowana przez jasielską Bibliotekę z okazji Narodowego Czytania 2014. Jaślanie w specjalnej fotobudce robili sobie pamiątkowe fotografie w roli literackich bohaterów Sienkiewicza – Basieńki i Zagłoby.
Fot. MBP w Jaśle
2. Fotobudka profesjonalna
Jeżeli brakuje nam czasu na samodzielne stworzenie fotobudki, za to dysponujemy budżetem – możemy zamówić profesjonalną fotobudkę. Wtedy zapewnienie gadżetów, wywołanie zdjęć, animacja osób, które korzystają z fotobudki – leży po stronie firmy, która nam ją zapewnia. Zaleta profesjonalnych fotobudek to zdjęcia wywoływane na miejscu. Dlatego warto wcześniej ustalić co chcemy żeby pojawiło się na fotografiach – np. logo instytucji, hasło promujące, zachęcenie do odwiedzenia strony www lub kanałów social media.
Miałam przyjemność współpracować przy koncepcji promocji sieci LABiB podczas V Ogólnopolskiego Kongresu Bibliotek Publicznych „Cała naprzód!”. Jednym z ważnych elementów promocji LABiBU była właśnie – fotobudka! O tym, że cieszyła się powodzeniem i dobrze spełniła swoją funkcję mogą świadczyć zdjęcia: Fotki z kongresu!
3. Uśmiech proszę! Po co nam fotobudki i fotografie?
Do promocji – rzecz jasna! Sama fotobudka świetnie sprawdzi się jako samodzielne wydarzenie lub część większego eventu – będzie atrakcją, która przyciągnie uczestników. Ze zdjęć, które powstaną możemy przygotować filmik, kolaż, grafikę z podziękowaniami dla partnerów, wolontariuszy, czytelników itd. (podpowiedzi jak to zrobić znajdziecie m..in.: tu http://presentsimple.pl/?p=381 ). A jeżeli mamy duże, piękne zdjęcia z fotobudki o konkretnym temacie – świetnie sprawdzą się w formie wystawy!
Podsumowując: uśmiechnięty klient na zdjęciu to świetna promocja a ludzie lubią odnajdywać siebie lub swoich bliskich na fotorelacjach – zatem nie pozostaje nic innego jak chwycić za aparat. Powodzenia!



Najnowsze komentarze